Και σήμερα πολλοί είναι οι πολέμιοι, οι αντίπαλοι, οι ενάντιοι. Ντυμένοι την δική τους πανοπλία την πανοπλία της πονηριάς, της κακίας, της αδικίας, στήνουν τις παγίδες τους, όλοι ετοιμάζονται, καιροφυλακτούν για να επιτεθούν την κατάλληλη στιγμή. Οπλισμένοι περιμένουν υπομονετικά. Περιμένουν την ευκαιρία, ελέγχουν για αδύνατα σημεία ώστε να πετύχουν τον σκοπό τους και τελικά να νικήσουν. Με ύπουλες μεθόδους με διεστραμμένες τεχνικές και με παράνομες τακτικές, επιχειρούν. Στόχος να αιχμαλωτίσουν να καταθλίψουν να κυριεύσουν την ψυχή του δικαίου.
Αυτές τις εντολές και οδηγίες έχουν πάρει από τον αρχηγό τους από αυτόν που τους διοικεί. Να σαλέψουν να κλονίσουν να μετατοπίσουν τον άνθρωπο που κατοικεί στο περιβάλλον του Θεού που ζει με αγιασμό με καθαρότητα.
Ο απόστολος Παύλος γνωρίζοντας την τακτική του εχθρού και τις μεθόδους του ανησυχεί και αγωνιά για τους αδερφούς στην Θεσσαλονίκη που υποφέρουν θλίψεις (Θεσσ. Α γ' 1-5). Για τον λόγο αυτόν και τους προτρέπει να αναλάβουν την την δική τους πανοπλία, την πανοπλία του Θεού (Εφεσ. ς' 10-18) και να μάθουν να χρησιμοποιούν την ασπίδα της πίστεως για να σταθούν απέναντι στον εχθρό αλώβητοι, ασάλευτοι. Για να μη χάσουν αυτά που είχαν εργαστεί και για τα οποία είχαν κοπιάσει (Ιωαν. Β 8). Να μη χάσουν την ειρήνη την χαρά να μη διαταραχθεί η σχέση τους με τον Χριστό.
Γνωρίζουν οι άνθρωποι του Θεού ότι οι θλίψεις θα είναι πολλές (Πραξ.ιδ 22) στη ζωή αυτή στο περιβάλλον αυτό μέσα στο οποίο ζούνε γιατί ο Θεός τους έχει πληροφορήσει με τον Λόγο Του ότι όλος ο κόσμος αυτός ζει, κινείται, ενεργεί, υπάρχει, μέσα σε ένα περιβάλλον πονηριάς και κακίας (Ιωαν. Α ε 19). Τα έργα τους όλα είναι πονηρά (Ιωαν. γ' 19) άνομα και άδικα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν δέχτηκαν τον Χριστό και την διδασκαλία Του αλλά στάθηκαν ενάντιοι και εχθρικοί (Ιωαν. η' 34-38). Τον πολέμησαν και Τον πολεμούν. Η καρδιά τους ήταν και είναι γεμάτη με μίσος. Γιατί όμως; Γιατί φανέρωνε την πονηριά τους και την αδικία τους. Γιατί φανέρωνε την αλήθεια (Ιωαν. ιε' 18-21).
Έτσι ο Χριστός πολεμούσε τους εχθρούς του. Πάντα με την αλήθεια και κανείς δεν μπόρεσε να Τον νικήσει. Όταν ο διάβολος πήγε να Τον πειράξει για να τον κλονίσει ο Χριστός χρησιμοποίησε την αλήθεια, τον Λόγο του Θεού και έμεινε ακλόνητος αμετακίνητος Νικητής (Ματθ.δ 1-11).
Ο Λόγος του Θεού φανερώνει στον άνθρωπο τις τεχνικές και μεθόδους του διαβόλου, για να μπορεί να διακρίνει τα διαφέροντα και να μάθει τον πόλεμο τον πνευματικό ώστε να παίρνει καθημερινά νίκες και να θριαμβεύει επάνω στο κακό στην πλάνη στο ψέμα. Στα διαφορετικά.
Είναι ένας πόλεμος αλλιώτικος διαφορετικός που για να νικήσει ο άνθρωπος πρέπει να κάνει χρήση μόνο τα όπλα που του προτείνει και του χορηγεί ο Θεός. Ένας πόλεμος εναντίον στα πνεύματα τα εν τοις επουρανίοις (Εφεσ. στ' 12). Εναντίον στους κοσμοκράτορας του σκότους που για να νικηθούν πρέπει να γίνει η χρήση των κατάλληλων όπλων και της κατάλληλης τακτικής. Δεν είναι σαρκικά όπλα γιατί ο πόλεμος δεν είναι εναντίον σε σάρκα και αίμα, αλλά τα όπλα μας είναι δυνατά συν Θεώ. Έχουν δύναμη πνευματική γιατί πολεμούν λογισμούς και γνώσεις που οδηγούν τον άνθρωπο σε ανυπακοή προς τον Θεό στην ύψωση και στην ανθρώπινη έπαρση.
Δεν μπορεί να νικηθεί το κακό παρά μόνο με το αγαθό (Ρωμ. ιβ' 19-21). Αυτή ήταν, είναι και θα είναι η τακτική του πνευματικού πολέμου. Στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο (ε' 20-48) ο Λόγος του Θεού αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος μπορεί να νικήσει τους εχθρούς του και τον ίδιο του τον εαυτό και να σταθεί νικητής.
Μόνος του ο άνθρωπος χωρίς την βοήθεια που του παρέχει ο Λόγος του Θεού δεν θα μπορέσει ποτέ να σταθεί νικητής στον πόλεμο αυτόν (Ιωαν. ιε' 1-7).
Αυτό λοιπόν το φορτίο το οποίο βάλει ο Θεός με τον Λόγο Του στον άνθρωπο, είναι φορτίο καλό και ο Χριστός είναι δίπλα μας έτοιμος -βοήθεια ετοιμοτάτη (Ματθ. ια' 29-30) - για να μας χαρίσει την νίκη (Αποκαλ. γ' 21).
Ο ψαλμωδός μας συμβουλεύει το φορτίο μας όταν κουραζόμαστε να το ρίχνουμε στις πλάτες Εκείνου για να μας ανακουφίζει ώστε να μη σαλευτούμε από την θέση που μας έχει βάλει Εκείνος στους ουρανούς (Ψαλμ. νε' 22).
Ο άνθρωπος γίνεται νικητής δια του Χριστού.
Επάνω στον σταυρό του Γολγοθά ο Χριστός νίκησε τον διάβολο.Η ζωή επικράτησε του θανάτου.
Νικητής ο Χριστός.
Ηττημένος ο διάβολος (Εβρ. β' 14)