Οι επιλογές είναι αυτές που καθορίζουν την πορεία της ζωής κάθε ανθρώπου. Πρέπει να κατανοούμε τη σπουδαιότητα της κάθε επιλογής μας και τον αντίκτυπο που θα έχει στην μετέπειτα ζωή μας. Κάποια στιγμή θα βρεθούμε στο δίλημμα να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο δρόμους, εκείνον που οδηγεί στη βασιλεία των ουρανών και εκείνον που οδηγεί μακριά από το ζωντανό Θεό. Ο ευαγγελιστής Ματθαίος γράφει: στενή είναι η πύλη και τεθλιμμένη η οδός η φέρουσα εις την ζωή και ολίγοι ευρίσκονται σ΄αυτή, αντίθετα πλατεία είναι η πύλη και ευρύχωρη η οδός η φέρουσα εις την απώλεια και πολλοί είναι οι εισερχόμενοι δι΄αυτής (κεφ. 7 – εδ. 13-14).
Πολλοί άνθρωποι από άγνοια ή ασέβεια περιπατούν στην οδό της απώλειας, ακολουθώντας τις επιθυμίες της σαρκός και τις πρόσκαιρες απολαύσεις του κόσμου, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι η ζωή τελειώνει με τον επίγειο θάνατο. Ο απόστ. Παύλος λέει: τι το όφελος εις εμέ, αν οι νεκροί δεν ανασταίνονται , ας φάγωμε και ας πίωμε διότι αύριο αποθνήσκομε. (Κορ.A΄ κεφ.15-εδ.32). Ορισμένοι μάλιστα έχουν την αντίληψη ότι μπορούν ταυτόχρονα να πορεύονται και στους δύο δρόμους, ισορροπώντας μεταξύ δύο φρονημάτων τα οποία έρχονται σε αντίθεση το ένα προς το άλλο. Το φρόνημα της σαρκός που είναι θάνατος και το φρόνημα του πνεύματος που είναι ζωή και ειρήνη (Ρωμ. κεφ.8 – εδ.6). Όλοι αυτοί λοιπόν που φρονούν τα επίγεια και ασχολούνται με έργα ανήθικα, απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από την αγάπη του Θεού και βυθίζονται στο σκοτάδι, γιατί όπως λέει ο ευαγγελιστής Ιωάννης : το φως ήρθε εις τον κόσμο και οι άνθρωποι ηγάπησαν το σκότος μάλλον παρά το φως διότι ήσαν πονηρά τα έργα αυτών (κεφ. 3 – εδ. 19). Παρ΄όλα αυτά ο Θεός μακροθυμεί, γιατί είναι Θεός ελέους και αγάπης και περιμένει τον άνθρωπο να μετανοήσει και να επιστρέψει κοντά Του, όπως ο άσωτος υιός (Λουκ. κεφ. 15 – εδ. 17-18) και Εκείνος είναι πάντα έτοιμος να τον δεχθεί και να τον συγχωρήσει : και τας αμαρτίας αυτών και τας ανομίας αυτών δεν θέλω ενθυμήσθε πλέον (Εβρ. κεφ. 10 – εδ. 17).
Αντιθέτως στην οδό της σωτηρίας περιπατεί ο λαός του Θεού, οι δίκαιοι, οι ευσεβείς, αυτοί που πιστεύουν ότι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ο Υιός του αληθινού Θεού, πέθανε πάνω στο σταυρό για τις αμαρτίες τους και ο Πατέρας ο Ουράνιος τον ανέστησε από τους νεκρούς. Είναι ένας δρόμος μοναδικός με προορισμό τον ουρανό. Χρειάζεται επίμονος προσπάθεια γιατί υπάρχουν εμπόδια και δυσκολίες. Είναι ένας διαρκής αγώνας ενάντια στον ίδιο σου τον εαυτό, το σαρκικό άνθρωπο κι ενάντια στις μεθοδίες του διαβόλου, ο οποίος θέλει να σε κάνει να παρεκλίνεις από την πορεία σου. Να είσαι βέβαιος όμως ότι στο δρόμο που επέλεξες να πορευτείς δεν είσαι μόνος, έχεις συνοδοιπόρο τον Ιησού Χριστό ο οποίος θα σε οδηγήσει στην αγκαλιά του Ουράνιου Πατέρα, καθώς ο ίδιος είπε : εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή, ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμί διά εμού (Ιωαν. Κεφ. 14 – εδ. 6).
Ο Θεός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι και να γνωρίσουν την αλήθεια, δηλαδή όπως γράφει ο απόστολος των εθνών Παύλος : εις Θεός, εις και μεσίτης Θεού και ανθρώπων, άνθρωπος Χριστός Ιησούς, όστις έδωκεν εαυτόν αντίλυτρον υπέρ πάντων (Τιμ.α΄ κεφ. 2 – εδ. 4-5). Οι πιστοί που αγωνίζονται να κάνουν το θέλημα του Θεού, να φυλάξουν τις εντολές Του και να μείνουν στην πίστη μέχρι το τέλος, γνωρίζουν ότι μετά τον επίγειο θάνατο μεταβαίνουν στην αιώνια ζωή. Αληθώς αληθώς σας λέγω οτι ο ακούων τον Λόγο μου και πιστεύων εις τον πέμψαντά με, έχει ζωήν αιώνιον, εις κρίσην δεν έρχεται, αλλά μετέβη εκ του θανάτου εις τη ζωή. (Ιωαν. κεφ. 5 – εδ. 24). Οι άνθρωποι εκείνοι που δεν δέχονται το ευαγγέλιο του Χριστού, δεν μετανοούν, δεν πιστεύουν στην αιώνια ζωή και συνεχίζουν να πορεύονται με το φρόνημα της σαρκός, θα σταθούν μπροστά στο θρόνο του Θεού και θα αντιμετωπίσουν τη δικαιοκρισία Του. Είναι αποφασισμένο εις τους ανθρώπους άπαξ να αποθάνωσι μετά δε τούτο η κρίσις (Εβρ. κεφ. 9 – εδ. 27).
Η επιλογή λοιπόν είναι δική σου εάν θα ακολουθήσεις το φως της ζωής (Ιωαν. Κεφ.8-εδ.12) ή το αιώνιο σκοτάδι. Και θέλουσιν απέλθει ούτοι μεν εις κόλασιν αιώνιον οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον (Ματθ. κεφ.25-εδ. 46).